U periodu od 24. do 31. maja, naš Ognjen Tomčić je imao priliku da učestvuje na “Treningu za liderke i lidere interkulturalnih omladinskih razmjena” održanog u Kurt Loewenstein centru, u mjestu Werftpfuhl, nedaleko od Berlina, Njemačka.
Tokom ovog treninga, polaznici su stekli znanja i vještine potrebne za vođenje i implementaciju radionica u multikulturalnim omladinskim razmjenama. Projekat je podržan od strane francusko-njemačke kancelarije za mlade (OFAJ), a sproveden u saradnji sa tri partnerske organizacije: njemačkom kancelarijom “Interkulturelles Netzwerk” pod vodstvom Sebastiana Maassa, francuskim partnerom “Peuple et Culture” kojeg predstavlja Sarah Atukpe, te srpskim Volonterskim centrom Vojvodine, kojeg zastupa Lea Čikoš.
Prvi dan treninga bio je rezervisan za dolazak učesnika, dok je narednog dana trening zvanično počeo uvodnim obraćanjem i predstavljanjem organizatora. Organizatori su detaljno izložili ciljeve, plan i program treninga. Nakon upoznavanja sa organizatorima, učesnici su kroz interaktivne igre imali priliku da se međusobno upoznaju, komuniciraju i zbliže. Ove aktivnosti su služile kao praktičan primjer kako treneri treba da implementiraju slične radionice. Dan je završen interkulturalnom večeri, gdje su učesnici imali priliku da probaju hranu i pića iz različitih zemalja.
Tokom narednih dana, fokus je bio na usvajanju ključnih pojmova relevantnih za interkulturalnu razmjenu. Diskutovano je o konceptu “zone komfora” i kako se proces učenja dešava u nepoznatim situacijama. Kroz ovu radionicu učesnici su naučili kako pomoći učesnicima omladinskih razmjena da savladaju nove vještine, steknu znanja i prevaziđu strahove. Organizovano je nekoliko radionica na teme interkulturalnih razlika, postupanja u situacijama interkulturalnog šoka i prilagođavanja novim kulturama.
Sredinom kursa, jedan dan je bio posvećen obilasku Berlina. Učesnici su koristili tehniku “dekriptaže”, koja uključuje upoznavanje lokalne kulture kroz komunikaciju sa lokalnim stanovništvom, kako bi saznali detalje o gradu, običajima i navikama ljudi. Narednog dana, rezultati su predstavljeni grupi i diskutovana je efikasnost ove tehnike.
Posljednji dani treninga bili su posvećeni jezičkim animacijama, odnosno igrama koje kroz zabavu uče novi jezik. Igre su bile osmišljene tako da nisu zahtjevne, kako bi učesnici mogli da se opuste, zabave i prošire svoj vokabular. Predstavljeno je nekoliko igara, uključujući učenje stranih riječi kroz pjevanje i muziku, formiranje riječi od slova i druge metode.
Cjelokupan trening bio je zahtjevan i obiman, pokrivajući ključne teme potrebne za implementaciju omladinskih razmjena, uključujući jezičke animacije, poštovanje različitosti, razbijanje interkulturalnih barijera te učenje i prihvatanje novih kultura.