U periodu od 1. do 11. avgusta u Splitu, Hrvatska, održan je trening kurs “Media literacy in light of political participation and engagement in democratic processes”, aktivnost projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” (CRITIDE) koji Youth Power sprovodi u partnerstvu sa našom organizacijom i Udrugom Ringišpil 8 koja je bila domaćin ovog događaja.
Učesnici, predstavnici četiri država partnera (Njemačka, Bosna i Hercegovina, Hrvatska i Crna Gora), u toku ove obuke imali su priliku da istraže nešto više o medijima u njihovim državama i njihovom učešću u politici i demokratskim vrijednostima. Podijeljeni u nacionalnim timovima, istraživali su i prezentovali rezultate o broju privatnih i državnih medija, njihovim vlasnicima i glavnim urednicima, zakonskim okvirima, vezi sa politikom, vrsti onih najpopularnijih među mladima i servisima za provjeru istinitosti medijskih sadržaja.
Razmjenom mišljenja vezano za pojedine stavove učesnici su mogli naučiti mnogo jedni od drugih. Da bi se neka oblast mogla kvalitetno izučiti potrebno je upoznati se sa istorijom iste, šta su učesnici imali priliku uraditi kroz vrlo interesantna saznanja iz prošlosti vezano za medije.
U toku ove obuke definisani su mnogi značajni pojmovi kao što su medijska pismenost i kritičko razmišljanje. Mediji predstavljaju vrstu socijalne institucije i izvor informacija shodno čemu je postojala potreba da se učesnici upoznaju sa načinima raspoznavanja lažnih vijesti i servisima koji im u tome pomažu. Takođe, imali su priliku da se kroz praktičan rad upoznaju sa načinima izvještavanja i pristrasnošću medija u tome, što je ukazivalo na potrebu objektivnog informisanja. Kako koristiti medije i informacije koje nam pružaju od velikog je značaja za poznavati, u šta su se učesnici uvjerili u toku praktičnog rada.
U politici, posebno u toku političkih kampanja, mediji zauzimaju maha i presudni su prilikom odlučivanja, što su učesnici mogli vidjeti na osnovu mnogih, na obuci prikazanih, primjera. Poseban uticaj imaju društvene mreže na kojima svi mogu iznijeti svoje stavove i dijeliti neprovjerene informacije. Društvene mreže predstavljaju i mjesto prezentovanja ideja i aktivizma u politici i demokratiji, pa su učesnici kreirali sadržaje za pojedine društvene mreže shodno dobijenim zadacima.
Kreirane su i kampanje za društvene medije fokusirane na oblasti koje su bile predmet ove obuke.
Pored edukativnog dijela ova obuka pružila je mogućnost spoznaje značaja timskog rada i druženja, kao i informisanja sa prilikama koje pruža program ERASMUS+ i značenju YouthPass-a.
Very nice article. I definitely appreciate this site. Keep it up!
Hello to every body, it’s my first pay a quick visit of this website; this website contains remarkable and actually excellent information in favor of readers.