U periodu od 4. do 14. januara u Berlinu, Njemačka, održan je trening kurs “Digital tools and online campaigning for active participation in democratic processes”, koji je organizovao Youth Power okupivši učesnike iz četiri partnerskih država – Njemačka, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Crna Gora, među kojima je bila i naša izvršna direktorica, Milica Dedić.


U toku prvih dana obuke učesnici su imali priliku da se međusobno bolje upoznaju i izgrade timski duh kroz kreativne aktivnosti, informišu o Erasmus+ programu i Youthpass-u, istraže i prezentuju rezultate o alatkama za online kampanje, vrstama medija koji mladi koriste, primjerima uspješno realizovanih kampanja i najpoželjnijim vidovima vođenja kampanja u svojim državama.

Istraživajući elemente sprovođenja četiri primjera online kampanja – školski protesti za klimu Grete Thunberg, kampanja protiv libanskog zakona o brakovima o silovanju, član 522, zvanično poznata kao “A white dress doesn’t cover the dress”, čileanski pokret feminističkih grupa koji postiže korak ka reproduktivnoj slobodi – prava na abortus i omladinski aktivizam protiv seksualnog uznemiravanja žena u javnom prevozu u Bangladešu, i inspirisani istim, učesnici su u okviru rada u grupama kreirali preporuke za sprovođenje online kampanja za političke i demokratske aktivnosti.

Učesnici su se upoznali i sa pojmovima kampanja zagovaranja i podizanja svijesti i načinima razvijanja istih kroz praktičan rad u grupama.

Šta predstavljaju monitoring i evaluacija online kampanja i ko je zadužen za sprovođenje istih, učesnici su imali priliku da saznaju u okviru radionice formata “World café”, nakon čega su imali priliku da budu dio simulacije sjednice Skupštine imaginarne opštine, diskutuju o zadatom problemu, zastupaju stavove svojih interesnih grupa i glasaju.

Koje su opšte definicije za e-demokratiju i e-participaciju, a koje za iste u zemljama učesnicima obuke, kao i postoje li neki servisi za korišćenje ovih servisa, učesnici su imali priliku da istraže i da prezentuju rezultate u nacionalnim timovima.

Kreativnost učesnika došla je do izražaja prilikom kreiranja postera, Instagram i Facebook objava, videa, pjesama i kvizova za, timski osmišljene, kampanje o zanemarivanju djece, ugovorenim brakovima u ruralnim područjima, solarnim panelima i prestanku konzumiranja cigareta, čime su pokazali da su usvojili znanja o digitalnim alatkama i načinima korišćenja istih za sprovođenje online kampanja pruženih u toku ove obuke.

Nakon svih aktivnosti i stečenih znanja, učesnici su u grupama kreirali omladinske klubove za dodijeljene države, određivali glavne ciljeve, ciljne grupe i poruke za kampanje tih klubova radi okupljanja što većeg broja članova, a kasnije kreirali i aktivnosti koje bi kreirani klubovi mogli realizovati. Učesnici su u okviru obuke imali priliku da osmisle ideje za neke buduće projekte i nauče kako se piše projektni predlog za Erasmus+.

Nakon radnih djelova obuke, učesnici su imali priliku da prezentuju kulturu i hranu svojih država, svoje nevladine organizacije, kao i da posjete Njemački Bundestag, nacionalni parlament Savezne Republike Njemačke.


U okviru ove obuke učesnici su zajedno sa organizatorima proslavili jubilarni, deseti rođendan Youth Power-a.

Ova, veoma produktivna obuka, završena je svečanom ceremonijom dodjeljivanja YouthPass-a učesnicima i sklapanjem prijateljstava i budućih saradnji.


Trening kurs “Digital tools and online campaigning for active participation in democratic processes” je aktivnost Erasmus+ projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” koji finansira Evropska komisija, a kofinansira Ministarstvo javne uprave Crne Gore.

Pomenuti projekat sprovodi Youth Power u partnerstvu sa Udrugom Ringišpil 8 / Association Carousel 8 i našom organizacijom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *