U periodu od 10. do 12. aprila, u prostorijama Omladinskog centra Podgorica, naša izvršna direktorica, Milica Dedić, održala je trodnevnu obuku “Digitalni alati i onlajn kampanja za aktivno učešće u demokratskim procesima” (“Digital tools and online campaigning for active participation in democratic processes”) koja je aktivnost Erasmus+ projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” (Kritičko mišljenje i participacija kao temelj demokratije u Evropi”).

U toku prvog dana obuke Milica je upoznala učesnike sa pojmom, značajem, vrstama i metodama sprovođenja aktivizma, nakon čega su, u okviru rada u grupama, istraživajući svjetski poznate slučajeve sprovođenja aktivizama –Black Lives Matter, A white dress doesn’t cover the rape i štrajkovi Grete Thundberg, uočili pozitivne prakse i pretvorili ih u preporuke za korišćenje istraženih aktivnosti u cilju rješavanja nekih drugih problema.

Dan je nastavljen upoznavanjem učesnika sa pojmom kampanje i elementima sprovođenja iste, nakon čega su učesnici kreirali sopstvene kampanje definišući ciljeve, ciljne grupe, poruke, taktike, resurse, tajming, partnere, zainteresovane strane, odnose sa medijima i načinima sprovođenja evaluacije.

U toku drugog dana trodnevne obuke održane su dvije sesije u okviru kojih su se učesnici upoznali sa pojmom zastupanja/zagovaranja i njihovim najčešćim oblicima, taktikama, strategijama i vještinama sprovođenja. Nakon toga učesnici su imali priliku da usvojeno znanje sprovedu u simulaciji sjednice SO, zastupajući stavove profila dodijeljenih uloga i kroz glasanje pokažu kako demokratija funkcioniše.

U okviru druge sesije, učesnici su se upoznali sa pojmom digitalnih kompetencija, digitalnim alatkama, njihovoj svrsi, razlozima i načinu upotrebe. U okviru ove sesije učesnici su koristeći platformu STORY DICE imali priliku da razviju svoju maštu i vještine pripovijedanja.

U toku poslednjeg dana obuke, Milica je upoznala učesnike sa pojmom nenasilne direktne akcije i građanske neposlušnosti, aktivnostima sprovođenja protesta, strategijama i taktikama zaštite od policije, ključnim ulogama u sprovođenju protesta, taktikama za zadržavanje nenasilnog stava prilikom policijske agresije i načinima interakcije sa policijom.

Obuka je završena aktivnošću simulacije protestovanja u okviru koje su učesnici preuzeli neke od ključnih uloga za sprovođenje protesta, formirali timove, pa u skladu sa usvojenim znanjem sa obuke popunili obrazac za prijavu javnog okupljanja, obezbijedili materijale, napravili transparente i medijsku kampanju – Facebook i Instagram post, video, kviz, kao i napravili strategije za protestovanje – pjesme, načine sprečavanja prodora policije.

Nakon dobre pripreme uslijedio je protest u okviru kojeg je PR odgovarao na škakljiva pitanja novinara, dok su učesnici protesta lako odstranili pripadnike inspekcije ali ne i policije, koji su uspjeli razbiti protest, ispitati i poslati u pritvor učesnike protesta koje je na kraju sjajni advokat oslobodio pritvora.

Erasmus+ projekat “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” (Kritičko mišljenje i participacija kao temelj demokratije u Evropi”) finansiran je od strane Evropske komisije, a kofinansiran od strane Ministarstva javne uprave Crne Gore, dok ga sprovodi Youth Power u partnerstvu sa Udrugom Ringišpil 8 / Association Carousel 8 i našom organizacijom.

Cilj projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” usmjeren je na podizanje nivoa političke i medijske pismenosti mladih, učenje o demokratiji, vladavini prava i vrijednostima i istraživanje kakoda postanu aktivni građani, imajuc‌i u vidu ne samo izbore vec‌ i širi skup akcija: kampanje, demonstracije, volontiranje, angažovanje u političkim partijama ili nevladinim organizacijama.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

U periodu od 10. do 12. aprila, u prostorijama Omladinskog centra Podgorica, naša izvršna direktorica, Milica Dedić, održala je trodnevnu obuku “Digitalni alati i onlajn kampanja za aktivno učešće u demokratskim procesima” (“Digital tools and online campaigning for active participation in democratic processes”) koja je aktivnost Erasmus+ projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” (Kritičko mišljenje i participacija kao temelj demokratije u Evropi”).

U toku prvog dana obuke Milica je upoznala učesnike sa pojmom, značajem, vrstama i metodama sprovođenja aktivizma, nakon čega su, u okviru rada u grupama, istraživajući svjetski poznate slučajeve sprovođenja aktivizama – Black Lives Matter, A white dress doesn’t cover the rape i štrajkovi Grete Thundberg, uočili pozitivne prakse i pretvorili ih u preporuke za korišćenje istraženih aktivnosti u cilju rješavanja nekih drugih problema.

Dan je nastavljen upoznavanjem učesnika sa pojmom kampanje i elementima sprovođenja iste, nakon čega su učesnici kreirali sopstvene kampanje definišući ciljeve, ciljne grupe, poruke, taktike, resurse, tajming, partnere, zainteresovane strane, odnose sa medijima i načinima sprovođenja evaluacije.

U toku drugog dana trodnevne obuke održane su dvije sesije u okviru kojih su se učesnici upoznali sa pojmom zastupanja/zagovaranja i njihovim najčešćim oblicima, taktikama, strategijama i vještinama sprovođenja. Nakon toga učesnici su imali priliku da usvojeno znanje sprovedu u simulaciji sjednice SO, zastupajući stavove profila dodijeljenih uloga i kroz glasanje pokažu kako demokratija funkcioniše.

U okviru druge sesije, učesnici su se upoznali sa pojmom digitalnih kompetencija, digitalnim alatkama, njihovoj svrsi, razlozima i načinu upotrebe. U okviru ove sesije učesnici su koristeći platformu STORY DICE imali priliku da razviju svoju maštu i vještine pripovijedanja.

U toku poslednjeg dana obuke, Milica je upoznala učesnike sa pojmom nenasilne direktne akcije i građanske neposlušnosti, aktivnostima sprovođenja protesta, strategijama i taktikama zaštite od policije, ključnim ulogama u sprovođenju protesta, taktikama za zadržavanje nenasilnog stava prilikom policijske agresije i načinima interakcije sa policijom.

Obuka je završena aktivnošću simulacije protestovanja u okviru koje su učesnici preuzeli neke od ključnih uloga za sprovođenje protesta, formirali timove, pa u skladu sa usvojenim znanjem sa obuke popunili obrazac za prijavu javnog okupljanja, obezbijedili materijale, napravili transparente i medijsku kampanju – Facebook i Instagram post, video, kviz, kao i napravili strategije za protestovanje – pjesme, načine sprečavanja prodora policije.

Nakon dobre pripreme uslijedio je protest u okviru kojeg je PR odgovarao na škakljiva pitanja novinara, dok su učesnici protesta lako odstranili pripadnike inspekcije ali ne i policije, koji su uspjeli razbiti protest, ispitati i poslati u pritvor učesnike protesta koje je na kraju sjajni advokat oslobodio pritvora.

Erasmus+ projekat “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” (Kritičko mišljenje i participacija kao temelj demokratije u Evropi”) finansiran je od strane Evropske komisije, a kofinansiran od strane Ministarstva javne uprave Crne Gore, dok ga sprovodi Youth Power u partnerstvu sa Udrugom Ringišpil 8 / Association Carousel 8 i našom organizacijom.

Cilj projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” usmjeren je na podizanje nivoa političke i medijske pismenosti mladih, učenje o demokratiji, vladavini prava i vrijednostima i istraživanje kakoda postanu aktivni građani, imajuc‌i u vidu ne samo izbore vec‌ i širi skup akcija: kampanje, demonstracije, volontiranje, angažovanje u političkim partijama ili nevladinim organizacijama.