U periodu od 24. do 26. novembra, u prostorijama Omladinskog centra Podgorica, naša izvršna direktorica, Milica Dedić, održala je trodnevne radionice “E-participation campaign development and implementation” (“Razvoj i implementacija kampanje e-participacije “).

Prvog dana obuke, Milica je učesnike uvela u pojam demokratije, političkih partija i građanskog aktivizma, nakon čega su imali zadatak da izaberu po jednu Dixit kartu koja najbolje opisuje njihovo viđenje idealne demokratije u njihovom društvu i prezentuju isto ostalim učesnicima.

Nakon toga, Milica je govorila o oblicima i strategijama manipulacije, pojmu medijske pismenosti, analizi medijskog diskursa i kritičkom mišljenju, nakon čega su učesnici odgledali jedan video i čuli dvije različite vrste pristrasnih, manipulativnih reportaža istog događaja u cilju upoznavanja i raspoznaje manipulativnih medijskih sadržaja.

Drugi dio prvog dana radionica započet je upoznavanjem učesnika sa pojmom e-participacije i elemenata kampanje, nakon čega su oni dobili zadatak da identifikuju probleme zajednice za koje su strastveni ili vjeruju da zahtijevaju pažnju.

To ih je podstaklo da rade na kreiranju kampanje “Parkinga više, kolapsa manje – mijenjamo trenutno stanje!” koja poziva na promjene unutar lokalne samouprave, s naglaskom na rješavanju izazova parkiranja u srcu Podgorice. Cilj kampanje je smanjiti saobraćajni zastoj, unaprijediti sigurnost u saobraćaju i doprinijeti očuvanju okoline, pružajući tako prostor za proaktivna rješenja koja čuvaju dragocjeno vrijeme i stvaraju bezbjednije i zdravije urbano okruženje.

Nakon definisanog pojma aktivizma, njegovog značaja, tipova i metoda uspostavljanja, učesnici su nastavili sa detaljnijim radom na kreiranju kampanja. U okviru drugog dana obuke, Milica je učesnike upoznala sa ulogom medijske pismenosti u razvoju kampanja i zagovaranja, šta su oni primijenili u procesu stvaranja njihove kampanje.

Dan je nastavljen sa upoznavanjem značaja segmentacije ciljne publike za efikasnu komunikaciju, umijećem oblikovanja prilagođenih poruka kampanje, pojmom digitalnih kompetencija, digitalnih alatki za team management i obrazovanje, postavljanjem mjerljivih ciljeva, digitalnim analitičkim alatkama, što su učesnici primijenili na kreiranju njihove kampanje. Kako mladi do 29. godine uzrasta u Crnoj Gori čine nešto više od petine crnogorske populacije, učesnicima su predstavljene strategije za uključivanje mladih u lokalnu demokratiju, uloga omladinskog liderstva u lokalnoj demokratiji i prilike za mlade da preuzmu uloge liderstva, nakon čega su počeli da kreiraju akcione planove za uključivanje angažmana mladih u svojoj kampanji.

Drugi dan trodnevnih radionica nastavljen je prezentacijom značaja vizuelno privlačnih materijala u kampanji, digitalnih alatki za kreiranje kreativnog vizuelnog sadržaja, vrsta medijskih kanala, komponentama sveobuhvatnog plana komunikacije i logističkim aspektima pripreme kampanje, što su učesnici primijenili u okviru kampanja koje su započeli da kreiraju. Kreiran je logo kampanje kao i zanimljivi video sadržaj koji je lansiran na društvenim mrežama.

Ovaj veoma produktivan dan zavšen je teambuilding igrom “Cijeni i Adresiraj” koja podstiče članove tima da cijene snage jedni drugih, njeguju otvorenu komunikaciju i rješavaju manje smetnje na konstruktivan način što pomaže u izgradnji povjerenja i razumijevanja unutar tima, istovremeno osiguravajući da se potencijalni problemi rješavaju na proaktivan način, promovišući uspješan i kohezivan tim.

Treći dan radionica započet je upoznavanjem učesnika sa značajem testiranja elemenata kampanje i osnovnim tehnikama analize podataka za ocjenu performansi kampanje, nakon čega su analizirali performanse njihove kampanje koju su lansirali na Facebook i Instagram.

Dan je nastavljen sa upoznavanjem sa ključnim komponentama kampanje kao što su postavljanje ciljeva, analiza ciljne publike, pripovijedanje, vizuelna pomagala, dosledno brendiranje, efikasne tehnike komunikacije, izgradnja samopouzdanja, odgovaranja na pitanja i razmatranja povratnih informacija.

Nakon toga, učesnici su radili na kreiranju vizuelne prezentacije kampanje koju su stvarali tokom trodnevnih radionica i pripremali se za usmeno prezentovanje iste.

Pred kraj ovog događaja, učesnici su imali priliku da intervjuišu Aleksandra Novovića, koji je glavni i odgovorni urednik i osnivač portala Kombinat, diplomirani politikolog sa velikim iskustvom u sprovođenju političkih kampanja i dugogodišnji građanski aktivista.

Aleksandar je učesnike upoznao sa svojim radom, izazovima sa kojima se suočavao, mogućnostima za mlade i o mnogim drugim korisnim stvarima.

Ovaj trodnevni događaj završen je prezentovanjem kampanje učesnika, čime su učesnici pokazali svoje stečene kreativne i prezentacione vještine, što je bila kruna ovog trodnevnog događaja.

Ovaj događaj predstavlja važan segment Erasmus+ projekta “Critical thinking and participation as a foundation of democracy in Europe” (CRITIDe), koji Youth Power iz Njemačke implementira u partnerstvu sa Udrugom Ringišpil/Association Caroseul 8 iz Hrvatske, Youth Power/Snaga mladih iz Bosne i Hercegovine, i našom organizacijom iz Crne Gore.

Cilj projekta je podizanje nivoa političke i medijske pismenosti mladih, učenje o demokratiji i vladavini prava, te razmjena iskustava između država partnera sa Zapadnog Balkana (Crna Gora i Bosna i Hercegovina) i članica Evropske unije (Njemačka i Hrvatska).

Projekat finansira Evropska komisija, a kofinansira Ministarstvo javne uprave Crne Gore.

U nastavku možete pogledati prezentaciju kampanje na kojoj su učesnici naših radionica vrijedno radili.

Prezentacija kampanje “Parkinga više, kolapsa manje”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *